Handelsbetingelser

Følgende handelsbetingelser gælder ved køb af varer på Freshfurn.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne. Leveringen sker direkte fra producenterne og hjem til dig. Det giver dig de bedste priser og hurtigste levering. Fragten hjem til dig er altid gratis, når du bor på fastlandet eller en brofast ø!

Alle varer er produceret med henblik på brug i private hjem og nedenstående handelsbetingelser er kun gældende ved privatkøb. Ved erhvervskøb henviser vi til vores Handelsbetingelser for erhvervsvirksomheder.

1. Priser
2. Bestilling og betaling
3. Bekræftelse
4. Levering
5. Fortrydelsesret (gælder kun private forbrugere)
6. Reklamation af defekte varer
7. Persondata
8. Cookies
9. Lovvælg og værneting
10. Oplysning om klagemuligheder

 

1. Priser

Alle priser er opgivet i danske kroner inklusive moms og inklusiv fragtomkostninger. Det vil sige, de priser du ser, er det du betaler. Der er ingen skjulte gebyrer eller ekstra omkostninger. Priserne er dagspriser og kan variere fra dag til dag.

Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer, udgående varer samt leverancesvigt fra trejdepart.

 

2. Bestilling og betaling

For at handle på Freshfurn.dk skal du være fyldt 16 år og have et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 16 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

På Freshfurn.dk kan du på følgende måder:

  • VISA og MasterCard
  • PayPal
  • Bank-overførsel
    Betaling kan foretages ved Danske Bank overførsel til reg.nr. 3283 kontonr.10490995

Din betaling med betalingskort sker er via en sikker og krypteret forbindelse, som er din garanti for en sikker online handel. Freshfurn.dk har ikke på noget tidspunkt adgang til dine betalingsoplysninger. Beløbet vil først blive trukket på din konto, når din ordre er afsendt fra vores lager eller leverandør.

 

3. Bekræftelse af ordren

3.1 Når vi har modtaget din bestilling, vil du kort efter modtage en kvitterings-email for vores modtagelse af din bestilling. Således er der først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en faktura fra os, der bekræfter dit køb. Såfremt du ønsker at lave ændringer på i din bestilling, skal du hurtigst muligt kontakte vores kundeservice på kundeservice@freshfurn.dk inden leveringen.

3.2 Hvis det ikke er muligt for Freshfurn at levere den bestilte vare, kan vi annullere din ordre. Du vil blive underrettet, hvis en sådan situation skulle opstå, ligesom enhver betaling eller reservation foretaget på et betalingsmiddel vil blive returneret/annulleret.

 

4. Levering

4.1 Vores leveringsbetingelser og gratis fragt er kun gældende for adresser på fastlandet i Danmark samt brofaste øer. For levering til andre adresser eller udlandet – se venligst pkt. 4.5 ”Levering til ikke-brofaste øer og udland.”
Leveringen med fragtmand sker til kantstenen ved dit hus eller trappeopgang, men du behøver ikke være hjemme, når produktet bliver leveret, hvis du skriver “Må stilles” i kommentarfeltet, når du bestiller.

Leveringsmåden er forskellig fra produkt til produkt, men det vil fremgå på din ordrebekræftelse om det er Post Danmark, GLS, Bring eller en andet fragtfirma. Dine varer kan derfor blive leveret af flere omgange og med forskellige fragtmænd, hvis du bestiller flere forskellige produkter.

4.2 Levering med Bring og andre fragtfirmaer
Bliver din ordre leveret med Bring eller andet ‘fragtfirma’, bliver du som udgangspunkt kontaktet pr telefon omkring leveringstidspunkt. Det første leveringsforsøg på din adresse jf. aftalt leveringstidspunkt er gratis. Hvis du alligevel ikke er hjemme og der skal ske nyt leveringsforsøg, skal du som udgangspunkt betale for det. Kontakt altid vores Kundeservice, hvis du ønsker ændringer til et aftalt leveringstidspunkt. Leveringen med fragtmand sker til kantstenen ved dit hus eller trappeopgang, men du behøver ikke være hjemme, når produktet bliver leveret, hvis du skriver “Må stilles” i kommentarfeltet, når du bestiller.

4.3 Levering med GLS og Post Danmark
Sendes din ordre med GLS eller Post Danmark bliver du ikke kontaktet for leveringstidspunkt. Hvis du ikke er hjemme, når leveringen sker, bliver din ordre forsøgt leveret igen på et andet tidspunkt eller afleveret til nærmeste pakkeshop, hvor du skal hente den.

4.4 Vigtigt ved modtagelse af varerne
Når varerne leveres til dig, er det vigtigt, at du undersøger emballagen for synlige skader. Hvis der er synlige skader eller pakken f.eks. har været åbnet, kan du nægte modtagelse eller kvittere for modtagelsen med ”Modtaget med forbehold”. Hvis varen er skadet under transporten er det vigtigt, at du STRAKS kontakter vores kundeservice på kundeservice@freshfurn.dk og medsender billeder som dokumentation.

4.5 Levering til ikke-brofaste øer og udland
Har du adresse på en ikke-brofast ø i Danmark eller ønsker du levering til udlandet, skal du kontakte vores Kundeservice for fragtpriser.

 

5. Fortrydelsesret (gælder kun for privatkøb)

5.1 Når du handler hos Freshfurn.dk har du 14 dages fuld fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

5.2 Fortryder du allerede købet, inden du har modtaget varen, skal du hurtigst muligt sende os en email på kundeservice@freshfurn.dk og evt. nægte modtagelse af varen. Du skal dog stadig betale returfragten, hvis varen er afsendt og på vej til dig.

5.3 Fortryder du købet efter du har modtaget varen, kan du betnytte din fortrydelsesret. Du skal meddele dette til vores Kundeservice via email til kundeservice@freshfurn.dk og vedhæfte denne standardfortrydelsesformular. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om fortydelse inden 14 dages fristen er udløbet.

5.4 Returnering af et fortrudt køb

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os i original emballagen senest 14 dage efter, at du har givet os besked om fortrydelsen. Du afholder selv alle direkte udgifter i forbindelse med returneringen af din vare.

Dine returvarer skal sendes til:

Freshfurn.dk
C/O Bring
Norddigesvej 3
8240 Risskov

Freshfurn.dk kan også behjælpelig med afhentning af dine returvarer via Bring. Kontakt vores Kundeservice for yderligere information.

Ved returnering af varer anbefaler vi, at du pakker varerne forsvarligt og omhyggeligt ind, da du selv har ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor også kvittering for afsendelse og tag gerne et billede af varen og emballagen, inden den sendes retur, hvis der skulle opstår skader under transporten retur til vores lager.

5.5. Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb tilbage, som du har indbetalt til os. I tilfælde af en værdiforringelse (se pkt. 5.6), som du hæfter for, fratrækkes denne købet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have overgivet varerne til transportør.

5.6 Værdiforringelse af varen
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er samlet, forsøgt samlet eller prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

6. Reklamation af defekte varer

6.1 Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

6.2 Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Bemærk, alle produkter er produceret med henblik på brug i private hjem. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen eller manglende colli. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig.

6.3 Du kan reklamere ved at kontakte vores Kundeservice via mail på kundeservice@freshfurn.dk.
Når du kontakter Kundeservice skal du oplyse ordrenummer, varenummer og beskrive hvad der er galt med varen. Du må også meget gerne vedhæfte billede af varen, der så vidt det er muligt viser defekten. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

6.4 Hvis din reklamation er berettiget, refunderer vi rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for pakken/varerne frem til modtagelsen på vores lager. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer. Tag gerne et billede af vare og emballage inden returforsendelsen.

6.5 Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af mangelfulde varer eller forkerte varer. Når vi har modtaget den defekte varer, sendes en ny uden ekstra omkostninger for dig. Er varen i mellemtiden udgået fra sortiment, vil du få refunderet den fulde købspris.

 

7. Persondata

For at du kan handle på Freshfurn.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Postnummer og by
Telefonnummer
E-mail adresse

Registreringen af dine personoplysninger foretages med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne bliver registreret i vores database hos Freshfurn.dk, hvor de bliver opbevaret i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Oplysningerne videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

 

8.Cookies

På Freshfurn.dk anvender vi cookis til bl.a. at give dig en bedre købsoplevelse.
En cookie er en digital informationsfil, som hjemmesiden lagrer på din harddisk for at holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende din computer/tablet. Den hjælper dig fx med at se sidste sete produkter, bevare indkøbskurven og logge automatisk ind på din konto. Der er ingen personlige oplysninger gemt i vores cookies, og de kan ikke indeholde virus.

Du kan slå bruges af cookies eller slette dine eksisterende cookies på computeren under ‘indstillinger’ i din browser. Vi gør opmærksom på, at Freshfurn.dk ikke vil fungere optimalt uden brug af cookies.

 

9. Lovvalg og værneting

Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.

 

10. Oplysning om klagemuligheder

Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste købt hos os, skal du kontakte vores Kundeservice på kundeservice@freshfurn.dk. Kan vi ikke finde en løsning på din klage, har du mulighed for at indsende klagen til Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Adressen er Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby eller online på www.forbrug.dk.

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan Europa-Kommissionens online klageportal også anvendes ved indgivelse af en klage. Klagen indgives her – ( http://ec.europa.eu/odr ) Ved indgivelse af en klage skal du oplyse vores e-mail adresse kundeservice@freshfurn.dk